نشست کمیته حفاظت اطلاعات فضای سایبری

دکتر قناعتی: حفاظت از اطلاعات در فضای سایبری بدون وقفه و کندی در خدمات دانشگاه علوم پزشکی تهران  انجام پذیرد 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست حفاظت اطلاعات فضای سایبری،  گفت:  حفاظت از اطلاعات در فضای سایبری بدون وقفه و کندی در خدمات دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام پذیرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست 5 اردیبهشت 1403، اقدامات مورد نیاز افزایش امنیت فضای سایبری دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه آن، بر حفاظت از اطلاعات دانشگاه بدون ایجاد توقف و کندی در عملکرد آن تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل ارایه خدمات مورد نیاز جامعه، باید امکان دسترسی به ارتباطات الکترونیک را داشته باشد. طبیعی است که در فضای مجازی احتمال حمله سایبری نیز وجود دارد و حتی وب سایت های معتبر جهان از این حملات در آمان نیستند. بنابراین به دلیل احتمال حمله نباید خدمت رسانی را متوقف کرد بلکه باید امنیت لازم را برای حفاظت از اطلاعات بوجود اورد.

دکتر قناعتی توجه همکاران به دستورالعمل های فناوری اطلاعات را در افزایش امنیت فضای مجازی موثر دانست و گفت: با رعایت دستورالعمل های حوزه فناوری اطلاعات و به حداقل رساندن موارد آسیب پذیری سایبری، می توان حفاظت از اطلاعات را افزایش داد.
رئیس دانشگاه با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: تسریع در تغییر ساختار مدیریت فناوری اطلاعات به مرکز فناوری اطلاعات،  خرید نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز و برنامه ریزی برای تحقق دانشگاه بدون کاغذ از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه پیگیری شد.
دکتر قناعتی تسریع در فرایندهای جاری دانشگاه را از مزایای سازمان بدون کاغذ دانست و گفت: درحال حاضر نرم افزارهای بیمارستانی دانشگاه یکپارچه شده و بیماستان فارابی به عنوان بیمارستان بدون کاغذ درحال فعالیت است. امیدوارم با کمک همکاران عملکرد بدون کاغذ به کل فرآیندهای دانشگاه تسری پیدا کند.

 

 

 در این نشست، دکتر سید احمد رضایی، مدیر امار و فناوری اطلاعات دانشگاه، برنامه های این حوزه در زمینه ارتقا امنیت و کارایی فضای سایبری را تشریح کرد و اعضای کمیته نقطه نظرات خود را در زمینه موضوعات مطرح شده بیان کردند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر